Kitaplar
Muhakemat

Mukaddime

   Hakikatın keşfine mâni olan arzu-yu hilâf ve iltizam-ı muhalif ve tarafdar-ı nefis cihetiyle asılsız evhamını bir asla irca’ etmekle kendini mazur göstermek ve müşterinin nazarı gibi yalnız meayibi görmek ve çocuk tabiatı gibi bahane ile mahane tutmak gibi emirlerden nefsini tecrid ile şartıma müraat edebilirsen huzur-u kalb ile dinle: 

Birinci Maksad

   Cemi zerrat-ı kâinat, birer birer zat ve sıfat ve sair vücuh ile gayr-ı mahdude olan imkânat mabeyninde mütereddid iken, bir ciheti takib, hayretbahşa mesalihi intac etmekle Sâni’in vücub-u vücuduna şehadetle avalim-i gaybiyenin enmuzeci olan lâtife-i rabbaniyeden ilân-ı Sâni eden itikadın misbahını ışıklandırıyorlar. Evet her bir zerre kendi başıyla Sânii ilân ettiği gibi, tesavir-i mütedahileye benzeyen mürekkebat-ı müteşabike-i mütesaide-i kâinatın her bir makam ve her  bir nisbetinde her bir zerre muvazene-i cereyan-ı umumiyi muhafaza ve her nisbette ayrı ayrı mesalihi intac ettiklerinden Sâni’in kasd ve hikmetini izhar ve kıraat ettikleri için Sâni’in delâili, zerrattan kat kat ziyadedir.

   Eğer desen: Neden herkes aklıyla görmüyor?

   Elcevap: Kemal-i zuhurundan... Evet şiddet-i zuhurdan görünmemek derecesine gelenler vardır. Cirm-i şems gibi. 

تَاَمَّلْ سُطُورَ الْكَائِنَاتِ فَاِنَّهَا ۞ مِنَ الْمَلَاِ الْاَعْلٰى اِلَيْكَ رَسَائِلُ

   Yani:Eb’ad-ı vasia-i âlemin sahifesinde Nakkaş-ı Ezelînin yazdığı silsile-i hadisatın satırlarına hikmet nazarıyla bak ve fikr-i hakikatle sarıl. Tâ ki mele-i âlâdan gelen selasil-i resail seni âlâ-yı illiyyîn-i yakîne çıkarsın.

Hata Bildirim Formu
Sayfalar
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150
Fihrist
Lügat