Kitaplar
Sikke-i Tasdîk-i Gaybî

surette gösteren başta şimdilik Risaletü’n-Nur tezahür ettiğinden, hem bu “Sırat-ı müstakim” kelimesinin makam-ı cifrîsi –tenvin ( ن ) sayılmak cihetiyle– bin eder. Medde olmazsa dokuz yüz doksan dokuz ederek yalnız bir veya iki farkla (Haşiye)  Risaletü’n-Nur adedi olan dokuz yüz doksan sekize tevafukla, sekiz-dokuz ayetlerde “Sırat-ı müstakim” kelimeleri bu mezkûr iki ayet gibi Risaletü’n-Nur’u “Sırat-ı müstakim”in efradına hususî idhal edip remzen ona baktırır ve istikametine işaret eder. Eğer  صِرَاطٍ  ’daki tenvin sayılmazsa  اَلنُّورُ  ’daki şeddeli "nun" bir "nun" sayılır, yine tevafuk eder. Hem nasılki bu ayet Risale-i Nur’a ismiyle bakıyor, öyle de onun istihzarat zamanına da bakar. Çünkü  هَدٰينِى رَبّىِ اِلٰى صِرَاطٍ مُسْتَقِيمٍ  ’in makam-ı cifrîsi bin üç yüz on altı ederek Risaletü’n-Nur müellifinin ihtiyarsız olarak istihzarat-ı Nuriyede bulunduğu ve umum malûmatını Kur’an’ın fehmine basamaklar yaptığı en hararetli tarihi olan bin üç yüz on altı adedine tam tamına tevafuku, elbette evvelki işaratı teyid ve onunla teeyyüd ederek Risaletü’n-Nur’u daire-i harimine remzen, belki işareten dahil ediyor.

      Cay-ı dikkat ve ehemmiyetli bir tevafuktur ki: Risaletü’n-Nur müellifi, bin üç yüz on altı sıralarında mühim bir inkılâb-ı fikrî geçirdi. Şöyle ki: O tarihe kadar ulûm-u mütenevviayı, yalnız ilimle tenevvür için merak ederdi, okurdu, okuturdu. Fakat birden o tarihte merhum vali Tahir Paşa vasıtasıyla Avrupa’nın Kur’an’a karşı müthiş sû-i kasdları var olduğunu bildi. Hatta bir gazetede İngiliz’in bir müstemlekât nazırı demiş: “Bu Kur’an, İslâm elinde varken biz onlara hakiki hâkim olamayız. Bunun sukutuna çalışmalıyız.” dediğini işitti, gayrete geldi. Birden makam-ı cifrîsi bin üç yüz on altı olan  فَاَعْرِضْ عَنْهُمْ  fermanını manen dinliyerek bir inkılâb-ı fikrî ile merakını değiştirdi. Bütün bildiği ulûm-u mütenevviayı Kur’an’ın fehmine ve hakikatlarının isbatına basamaklar yaparak hedefini ve gaye-i ilmiyesini ve netice-i hayatını, yalnız Kur’an bildi. Ve Kur’an’ın i’caz-ı manevîsi ona 

Hata Bildirim Formu
Sayfalar
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250251252253254255256257258259260261262263264265266267268269270271272273274275276277278279280281282283284285286287288289290291292293294295296297298299300301302303304305306307308309310311312313314315
Fihrist
Lügat