Kitaplar
Sikke-i Tasdîk-i Gaybî

bu kasidesinde de   فَمُرِيِدىِ  ’den murad odur. Çünkü   دَعَانِىى بِغَرْبٍ   ebced hesabıyla bin üç yüz otuz dokuz (1339) eder. O zaman memleketime nisbeten garb sayılan İstanbul’da idim.   دَعَانِىى بِغَرْبٍ   makam-ı ebcedisi zaman-ı istimdadıma tevafuk ediyor. Hesabda   اِذَا   lâfzı dahil olmaz. Çünkü   اِذَا   zamanı gösteriyor,   دَعَانِىى بِغَرْبٍ   cümlesi o mübhem zamanı tayin ediyor.

   Hem, ezcümle; Mecmuatü’l-Ahzab’ın ikinci cildinin 379’ncu sahifesinde Hazret-i Gavs’ın “Virdü’l-İşa” namındaki münacatında şu fıkra var: 

        (Haşiye 2) اِلٰى السَّلَامَةِ هُوَ السَّعِيدُ الْمُقَرَّبُ    (Haşiye 1) فَالْوَاصِلُ

وَذُو الْهَلَاكِ هُوَ الشَّقِىُّ الْمُبَعَّدُ وَ الْمُعَذَّبُ

   İşte Gavs’ın şu fıkrası,  فَمِنْهُمْ شَقِىٌّ وَ سَعِيدٌ   ayetinin bir nevi tefsiridir. Şu küllî ayetin bir kısım efradını, altıncı asır ve on dördüncü asırda ayetin külliyetinde dahil bir kısım efrad-ı mahsusayı irae ettiğine müteaddid emareler var. Ayetin külliyetinde (Haşiye 3)  tevafuk sırrıyla   فَمِنْهُمْ شَقِىٌّ   kelimesinde 

Hata Bildirim Formu
Sayfalar
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250251252253254255256257258259260261262263264265266267268269270271272273274275276277278279280281282283284285286287288289290291292293294295296297298299300301302303304305306307308309310311312313314315
Fihrist
Lügat