0bir surette Gavs’ın o müridi mahfuz kalmıştır. Korktuğu şer ve mehâlikten bir hıfz-ı gaybî ile kurtulmuştur.
مُرِيِدىِ اِذَا مَا كَانَ شَرْقًا وَمَغْرِبًا * اَغِثْهُ اِذَا مَا سَارَ فِى اَىِّ بَلْدَةٍ
İlm-i cifirle manası: “O Gavs’ın müridi olan Saidü’l-Kürdî, Rusya’da esaretle Asya’nın şark-ı şimalisinde ve ehl-i bid’anın eliyle Asya’nın garbına nefyolunarak kaldığı mikdarca ve Sibirya taraflarından firar edip fevkalâde çok bilâdı seyr ü seyahat etmeye mecbur olduğu zaman, Allah’ın izniyle, havl ve kuvvet-i rabbanî ile ona imdad etmişim ve istimdadına yetişmişim.” Evet Hazret-i Gavs’ın müridi ünvaniyle irade ettiği Said, üç sene esaretle Asya’nın şark-ı şimalisinde mehâlik içinde mahfuz kalıp, üç-dört aylık mesafeyi firar suretiyle kat’ederek çok şehirleri gezip Gavs’ın dediği gibi mahfuz kalmıştır.
فَيَا مُنْشِدًا نَظْمِى فَقُلْهُ وَلَا تَخَفْ * فَاِنَّكَ مَحْرُوسٌ بِعَيْنِ الْعِنَايَةِ
İlm-i cifirle manası: Bediüzzaman Molla Said namıyla yâdolunan ve evrad-ı muntazamasını okuyan müridine der ki: ‘Benim nazmımı, yani meslek ve meşrebimi ve mücahedatımı gösteren makalâtımı söyle; yani nazmımdan murad, senin risalelerin ve Sözlerin ve Mektubatındır. فَقُلْهُ وَلَا تَخَفْ Bin üç yüz otuz ikide o Sözler ile mücahedeye başla. Sen inayet-i ilâhiyenin hıfzındasın.”
Evet, مُنْشِدًا ilm-i cifirle Molla Said’i gösterdiği gibi, ظ ) نَظْمِى ) ile Risaletü’n-Nur’u gösterir. Ve مٖى ile hem Mektubat’ı, hem كَلِمَاتُ سَعيِدِ الْكُرْدِى ‘yi gösterir. “Kelimat” Sözler demektir. فَقُلْهُ وَلَا تَخَفْ bin üç yüz otuz ikiyi gösterir. O tarih, mebde-i cihadıdır. O tarihte İşaratü’l-İ’caz tefsirinin neşriyle mücahedeye başlamış.
۞۞۞