On Sekizinci Lem’a
Birinci Keramet-i Aleviye
Câ-yı dikkat: Şu acib Lem’anın ehemmiyeti üç noktadan geliyor. Birincisi ve en mühimmi, gizli kalmış gaybî mühim bir mucize-i Ahmediyeyi (a.s.m.) cevamiü’l-kelim (Haşiye) nev’inden iki cümleden ibaret bir hadis-i şerif iki sahife kadar hakaik-i tarihiyeyi ve iki devlet-i azime-i İslâmiyenin hatimelerini ifade ediyor. İkincisi, keramet-i evliya hak olduğuna kat’î bir bürhan gösteren Hz. Ali (r.a.)’ın Latin hurûfunun kabulünü tam tarihiyle ve tarz-ı tatbikini iki kelimeyle göstermesidir. Üçüncüsü, Risale-i Nur şakirdlerine ve naşirlerine karşı Hz.Ali (r.a.)’ın irşadkârane, teveccühkârane bakması ve işaret etmesidir.
Hazret-i Gavs-ı Âzam Şeyh Geylânî’nin sarahat derecesindeki keramet-i gaybiyesini teyid ve takviye eden Hazret-i Esedullahü’l-Galib Ali İbn-i Ebi Talib (radıyallahu anhü ve kerremallahu vechehü), kaside-i Ercüze-i meşhuresinde aynen ihbarat-ı Gavsiyeyi tasdik edip işaret ediyor. Mecmuatü’l-Ahzab’ın 582. sahifesinden 597. sahifesine kadar o Ercüze’dir. O Ercüze’nin mevzuu ve içindeki maksad-ı aslî ism-i âzamı tazammun eden altı ismin ehemmiyetini beyan etmek, hem o münasebetle istikbaldeki bir kısım umur-u gaybiyeye ve tesis-i İslâmiyetteki bir kısım mücahedata işaret etmektir. Evet Hz. İmam, üstadı olan Habibullah (a.s.m.)’dan aldığı dersin bir kısmını işarî bir surette zikrediyor. Feth-i Hayber’deki hem mucize-i Nebeviye, hem keramet-i Aleviye olan harika vakıayı bahsettiği gibi, tesis-i İslâmiyete temas eden mühim noktaları da bahsediyor. Sonra istikbale bakıyor. Peygamber-i Zîşan (a.s.m.)’dan aldığı dersle bir kısım Arab’ın kendisine karşı isyanlarından hiddet ederek demiş: