Kitaplar
Sikke-i Tasdîk-i Gaybî

  وَلاَ شَرٍّ اَسْهَمَتْ   cümlesinde şeddeli ( ر ) iki ( ر )  ve üstündeki tenvin ( ن ) sayılmak şartıyla bin iki yüz doksan üç (1293) eder. İşte bu tarih, Rus’un âlem-i İslâm’ın felaketine sebep olan doksan üç dehşetli harbin zamanına ve Risale-i Nur müellifinin tarih-i velâdetine tam tamına tevafuku şüphesiz kasdî bir işaret-i gaybiyedir. Eğer şeddeli ( ر ) bir sayılsa ve tenvin sayılmazsa o vakit   وَلاَ تَخْشَ مِنْ رُمْحٍ وَلاَ شَرٍّ اَسْهَمَتْ   satırındaki   رُمْحٍ وَلاَ شَرٍّ اَسْهَمَتْ   fıkrası bin iki yüz doksan bir (1291) eder. Yalnız iki fark ile aynı tarihi gösterir. bu fıkranın cifrî işaretine manası kuvvet verdiği gibi suret-i mana dahi letafetlendiriyor. Çünkü   رُمْحٍ   mızrak,   سَهْمٍ   okdur. Mızrak ve oku harpte istimal eden Arap ile eski zaman bedevi adamlarıdır. Doksan üç (93) harbi ise asr-ı bedeviyete yakın olmakla beraber mıntıka-i harre ehli olan mızraklı ve oklu Araplar o dehşetli harpte memalik-i baridede kışta çarpıştıkları halde devlet-i İslâmiyenin mağlubiyetiyle neticelenmesi ve o harpte Arab’ın acınacak vaziyetlerini seyyid-i Arab olan Hz. İmam-ı Ali (r.a.) görmüş gibi ifade ediyor. Evet, üstad-ı kudsîsi ona göstermiş, o da görmüş. Ve kahramanlık damarına dokunmuş, şiddetle, “korkma” diye teşci etmiş.

   KERAMET-İ ALEVİYE’NİN NETİCESİ: Madem Hz. Ali (r.a.)    اَنَا مَدِينَةُ الْعِلْمِ وَعَلِىٌّ بَابُهَا   hadisine mazhardır. Hem madem şah-ı velâyet ünvanını alarak harika kerametleri göstermiştir. Hem ahirzamanda gelen hadiselere karşı Kur’an ve âl-i beyt cihetinde herkesten ziyade alâkadardır. Hem madem esrarlı Kaside-i Ercüze’sinde ve meşhur Kaside-i Celcelutiye’sinde vakıat-ı istikbaliyeden haber veriyor. Ve “Esrar-ı gaybiyeyi benden sorunuz.” diye iddia ederek kısmen davasını ihbarat-ı sadıka-i gaybiye ile isbat etmiştir. Hem madem o iki kasidesinde takip ettiği en mühim esas ve en büyük ders ism-i âzamdır. Ve ism-i âzam ile meşgul olanlar ile konuşur, teselli ve teşci eder. Hem madem o kasideler istikbale baktıkları vakit çok emareler ve işaretler ile hem manalar ile, hem cifir hesabıyla şu zamanımızı ve şu zamandaki hadisat-ı acibeye parmak basıyor. Ve aynı hadiseyi 

Hata Bildirim Formu
Sayfalar
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250251252253254255256257258259260261262263264265266267268269270271272273274275276277278279280281282283284285286287288289290291292293294295296297298299300301302303304305306307308309310311312313314315
Fihrist
Lügat