Kitaplar
Sikke-i Tasdîk-i Gaybî

Eğer   بَيَانَةً   kelimesi sayılmazsa (Haşiye) o vakit  سِرًّا   kelimesinin ahirindeki tenvin, nun sayılır. Bin üç yüz otuz üç (1333) veya otuz beş (1335) olur ki, bu tarih Risale-i Nur’un mebde-i intişarıdır. İkinci fıkra olan  تُقَادُ سِرَاجُ السُّرْجِ سِرًّا  ’de   سِرَاجُ السُّرْجِ   yine on farkla Risale-i Nur’a ve farksız Risale-i Nurî tevafuk etmekle beraber, tamam fıkra cifir ve ebced hesabıyla bin iki yüz doksan üç (1293) eder ki, Risale-i Nur müellifinin tarih-i velâdetidir. Ve  سِرًّا  ’deki tenvin ( ن ) olsa, bin üç yüz kırk üç (1343) olur ki, Risale-i Nur’dan Onuncu Sözün intişarı ile parlaması zamanıdır. Eğer  اَلسُّرْجُ  ’deki şeddeli ( س ) iki ( س ) sayılsa bin üç yüz elli üç (1353) eder ki, bu tarih Risale-i Nur’un bir musibet neticesinde muvakkat gizlenmesine ve gizli perde altında parlamasına ve tenvirine tam tevafuk eder. Acaba Hz. Ali (r.a.) gibi esrar-ı hurûf ve cifir ilminde üstad-ı mutlak ve Celcelutiye gibi cifirli, ebcedli, sırlı bir kasidesinde bu mana cihetiyle ve cifir itibariyle ve hakikat noktasında ve vakıa mutabık haysiyetiyle ve mukteza-yı hâle muvafık olan müteaddit ve manidar tevafukat-ı acibesi tesadüf olabilir mi? Hâşa olamaz. Belki, Hz. Ali (r.a.)’ın bir kerametidir. Ercüze’deki çok zâhir olan meşhur kerametini teyid ve onunla teeyyüd eder.

   Celcelutiye’nin Risale-i Nur’a işaretini teyid eden câ-yı dikkat bir tevafuk var. Şöyle ki: Bu sırlı ve cifirli kasidenin cifir hesabı, rakamları her satırın altında matbu olarak yazılmış, o rakamlar ayrı ayrıdırlar. Fakat Risale-i Nur’dan bahsettiği yerde o cifrî rakamlar resmen kabul edilen miladi tarihine tevafuk ediyor. Ve o tarihin tarih-i kabulünü ve Risale-i Nur’un da perde altında tenvirinin tarihini gösteriyor. Bin dokuz yüz yirmi dokuz (1929)’dan tâ otuz dokuza (39) tâ kırk dörde (1944) kadar gösterir. Otuz iki sahifeden ibaret olan o kasidenin yalnız bir iki yerinde bu zamanın miladi tarihini gösterir. Zannederim ki öteki yerde dahi bu zamandan bahsediyor. Daha tam anlayamadım. Hem başta Sure-i İhlas ile işaret edilen vefk-i müselles bin üç yüz elli bir (1351) eder. Hem bu işaret-i Aleviyeye bu da ima eder ki, 

Hata Bildirim Formu
Sayfalar
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250251252253254255256257258259260261262263264265266267268269270271272273274275276277278279280281282283284285286287288289290291292293294295296297298299300301302303304305306307308309310311312313314315
Fihrist
Lügat