HATALAR
77. Bunların zaif ve muzdarib olduğunda ittifak vardır. İmam-ı Şafiî değil mevzuu, mürseli de kabul etmediği halde, Said şafiî iken bunları kabul etmesinin hikmeti anlaşılamamıştır.
78. İlm-i gayb Allah’a mahsustur. Hiçbir veli tasarrufat yapamaz ve gaybı bilemez. Hattâ Peygamber de bilmez. Halbuki bir risalede işarat-ı hadisiye ile hilafetin mebde ve müntehasını göstermiş.
CEVAPLARI
77. İttifak olmadığına bin seneden beri ehl-i hadis ve ümmetçe bu hakikatın devamı kat’î bir delildir. Bu da hata içinde bir hatadır. Hem İmam-ı Şafiî mürsel ve zaif hadisleri ahkâm-ı şer’iyede hüküm çıkarmak için hüccet tutmuyor. Yoksa (hâşâ) ümmetçe kabul edilen hakikatlı hadisleri ahkâmda değil, fezail-i a’malde ve hadisat-ı İslâmiyede hüccetlerini ve delâletlerini kabul etmiştir.
78. Evet herkes bizzat gaybı bilmez. Fakat ilâm ve ilham-ı ilâhî ile bilinebilir ki, bütün mucizat ve keramat ona dayanır. Hazret-i İmam-ı Ali’nin işarat-ı gaybiyesinin Risale-i Nur’a işaratına dair bir risalenin ahirinde اِنَّ الْخِلاَفَةَ بَعْدِى ثَلاَثُونَ سَنَةً hadis-i şerifinin işaratında birkaç lem’a-yı i’caziyeyi tam vakıa mutabık güzel bir tarzda ve görenlerin takdirine mazhar olmuş bir beyanı çürük görmek ve itiraz etmek bir cehalet, bir hata eseridir.