Kitaplar
Müdafaalar

   2- “Said’in arkadaşları kendi sathî zihniyetleriyle hizbü’l-Kur’an surelerini toplayıp dinde tahrifat yapmışlardır.” demeleri o kadar vukufsuzluktur ki, hayret etmemek kabil değildir.

   Bütün ümmette en’amlar ve hizbler namında, bütün meşahir-i İslâmiye Kur’an’dan meşrebine ve mesleğine daha nurlu gördüğü ayetleri ve sureleri mecmualarında yazmışlar. Bu hâl bir âdet-i İslâmiye hükmüne geçtiği halde, “dinde tahrifat yapıyor” ve “yaptı” demeleri, ehl-i vukufun vukufsuzluğuna delildir.

   3- “Said’in ve arkadaşlarının din mahiyetinde vücuda gelen neşriyat işlerini idare eden gizli bir teşekkül ve hafî bir cemiyet olduğunu; ve bu cemiyet hayatımızı mimsiz medeniyet (yani, alçaklık ve tuğyanlık ve imansızlık) gibi isnadlarla laik inkılâb umdelerine muhaliftir.” demeleri, o kadar zâhir bir garaz ve hilâf bir hakikattır ki, delili, dünkü gün mahkemede yemin ettirerek bütün arkadaşların hiçbirisine, hiçbir vakit cemiyet teşkili veya teklifinde bulunmadığımı resmen yemin ile alınmış beş şahid ile isbat ettiğimiz halde ve “mimsiz medeniyet” tabirinde, Avrupa medeniyetini iki kısma taksim edip, fena kısmına “mimsiz medeniyet” ve o fena kısımda gidenler, beşerin başına tuğyanlık ve imansızlık açıyor diye beyan ettiğimiz halde; tuğyanı ve imansızlığı, lâik inkılâbına bu ehl-i vukuf mal ediyor. Risale-i Nur’un beyanı nerede? Onların gayet sathî hükümleri nerede?

   4- Kur’an’ın bazı kısımlarını, indî ve gayr şekilde ebced ve cifir hesablarına müstenid tefsiri müsbet ilim ve felsefe ve tasavvuf bakımında ve akl-ı selimde bir kıymeti yoktur.” demeleriyle, o kadar garazkârane ve sathî bir vukufsuzluk göstermişler ki, mecburiyet olmasaydı –cevaba değer bir mesele değil diye– sükût edecektim.

   Acaba bine yakın emareler ve işaretler ve istihraclar tek bir hakikate, tek bir davaya –vahdet-i mesele cihetiyle– baksa ve birbirine kuvvet verse (adeta riyazî hesaba yakın bir kat’iyetle) ve umum ümmetin ekser edibleri ve ulemaları içinde bir kaide-i istihrac olan ebced ve cifir hesabıyla bine yakın emarelerin, bir tek davada “kıymeti akl-ı selimde yoktur” denilebilir mi? 

Hata Bildirim Formu
Sayfalar
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250251252253254255256257258259260261262263264265266267268269270271272273274275276277278279280281282283284285286287288289290291292293294295296297298299300301302303304305306307308309310311312313314315316317318319320321322323324325326327328329330331332333334335336337338339340341342343344345346347348349350351352353354355356357358359360361362363364365366367368369370371372373374375376377378379380381382383384385386387388389390391392393394395396397398399400401402403404405406407408409410411412413414415416417418419420421422423424425426427428429430431432433434435436437438439440441442443444445446447448449450451452453454455456457458459460461462463464465466467468469470471472473474475476477478479480481482483484485486487488489490491492493494495496497498499500501502503504505506507508509510511512513514515516517518519520521522523524525526527528529530531532533534535536537538539540541542543544545546547548549550551552553554555556557558559560561562563564565566567568569570571
Fihrist
Lügat