Kitaplar
Tılsımlar Mecmuası

aslında ve gelecek neslindeki intizamata medar ve ilim ve emr-i ilâhînin bir ünvanı olan imam-ı mübinin düsturları ve imlâsı tahtında ve zaman-ı hazır ve âlem-i şehadetten teşkil ve icad-ı eşyada tasarrufa medar ve kudret ve irade-i ilâhiyenin bir ünvanı olan kitab-ı mübinden istinsah ile ve seyyal zamanın hakikati ve sahife-i misaliyesi olan levh-i mahv, isbatta kelimat-ı kudreti yazmak ve çizmekten gelen harekâttır ve manidar ihtizazattır.

BİRİNCİ NOKTA

   İki Mebhastır.

   BİRİNCİ MEBHAS: Her zerrede, hem harekâtında, hem sükûnetinde iki güneş gibi iki nur-u tevhid parlıyor. Çünkü, Onuncu Sözün Birinci İşaretinde icmalen ve Yirmi İkinci Sözde tafsilen isbat edildiği gibi, her bir 

 _____________________________________________

 Demek o kudret ve iradenin küllî ve umumî bir mecmua-i kavanini, bir defter-i ekberi vardır ki, her bir şeyin hususî vücudları ve mahsus suretleri ona göre biçilir, dikilir, giydirilir. İşte şu defterin vücudu, imam-ı mübin gibi, kader ve cüz-i ihtiyarî mesailinde isbat edilmiştir. Ehl-i gaflet ve dalâlet ve felsefenin ahmaklığına bak ki, kudret-i fatıranın o levh-i mahfuzunu ve hikmet ve irade-i rabbaniyenin o basîrane kitabının eşyadaki cilvesini, aksini, misalini hissetmişler; hâşâ, “tabiat” namıyla tesmiye etmişler, körletmişler.    İşte, imam-ı mübinin imlâsıyla, yani kaderin hükmüyle ve düsturuyla, kudret-i ilâhiye, icad-ı eşyada her biri birer ayet olan silsile-i mevcudatı, “levh-i mahv, isbat” denilen zamanın sahife-i misaliyesinde yazıyor, icad ediyor, zerratı tahrik ediyor. Demek, harekât-ı zerrat, o kitabetten, o istinsahtan, mevcudat âlem-i gaybdan âlem-i şehadete ve ilimden kudrete geçmelerinde bir ihtizazdır, bir harekâttır. Amma levh-i mahv, isbat ise, sabit ve daim olan levh-i mahfuz-u âzam’ın daire-i mümkinatta, yani mevt ve hayata, vücud ve fenâya daima mazhar olan eşyada mütebeddil bir defteri ve yazar bozar bir tahtasıdır ki, hakikat-i zaman odur. Evet, her şeyin bir hakikati olduğu gibi, zaman dediğimiz, kâinatta cereyan eden bir nehr-i azimin hakikati dahi, levh-i mahv, isbattaki kitabet-i kudretin sahifesi ve mürekkebi hükmündedir.     لَا يَعْلَمُ الْغَيْبَ اِلَّا اللّٰهُ

Hata Bildirim Formu
Sayfalar
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250251252253254255256257258259260261262263264265266267268269270271272273274275276277278279
Fihrist
Lügat