بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّح۪يمِ
اَلْحَمْدُلِلهِ رَبِّ اَلْعَالَمِينَ وَالصَّلَوةُ وَالسَّﻻَمُ عَلَى سَيِّدِالمُرْسَلِينَ وَعَلَى اَلِهِ وَصَحْبِهِ اَجْمَعِينَ
Tevhid’in iki Burhan-ı Muazzamı ve Sure-i İhlâs’ın
Bir Nükte-i İ’caziyesidir.
Şu kâinat tamamıyla bir bürhan-ı muazzamdır.
Lisan-ı gayb, şehadetle müsebbihdir, muvahhiddir.
Evet tevhid-i Rahman’la, büyük bir sesle zakirdir ki: لَٓا اِلٰهَ اِلَّا هُوَ
Bütün zerrat u hüceyratı, bütün erkân u azası birer lisan-ı zakirdir;
o büyük sesle beraber der ki: لَٓا اِلٰهَ اِلَّا هُوَ
O dillerde tenevvü var, o seslerde meratib var.
Fakat bir noktada toplar onun zikri, onun savtı ki: لَٓا اِلٰهَ اِلَّا هُوَ
Bu bir insan-ı ekberdir, büyük sesle eder zikri; bütün eczası, zerratı,
küçücük sesleriyle, o bülend sesle beraber der ki: لَٓا اِلٰهَ اِلَّا هُوَ
Şu âlem halka-i zikri içinde okuyor aşrı,
şu Kur’an maşrık-ı nuru. Bütün zîruh eder fikri ki: لَٓا اِلٰهَ اِلَّا هُوَ
Bu Furkan-ı celîlü’ş-şan, o tevhide nâtık bürhan, bütün âyat sadık lisan,
şuaat-ı barika-i iman; beraber der ki: لَٓا اِلٰهَ اِلَّا هُوَ