Kitaplar
Kastamonu Lahikası

içinde şiddetli tarassud altında tebyiz ettiğimden, o işaretin tasvirinde bir sehiv olmuş, ehemmiyetli sureti gizli kalmıştı. Mükerrer taharriyat neticesinde o vakitten beri benim eski abamın cebinde saklanmıştı. Ancak bu günlerde tedkik ettim. Size doğrusunu yazacağım. Nüshalarınızdaki yanlış; ona göre tashih ediniz. fiöyle ki: Beşinci ayet  

أَوَ مَن كَانَ مَيْتًا فَأَحْيَيْنَاهُ وَجَعَلْنَا لَهُ نُورًا يَمْشِي بِهِ فِي النَّاسِ   ’dir. Bu ayetin remzi lâtifdir. Çünkü; hem kuvvetli münasebet-i maneviye ile, hem cifir ile efrad-ı kesiresi içinde hususi bir surette Risale-i Nur’a, müellifine bakar, şöyle ki;  مَيْتًا   kelimesi tenvin nun sayılmak cihetiyle 500 eder. Saidi’n-Nursî adedi olan 500’e tevafukla işaret eder ki; Said meyyit hükmünde idi, Risaletü’n-Nur ile ihya edildi, taze bir hayat buldu. Evet,  

أَوَ مَن كَانَ مَيْتًا فَأَحْيَيْنَاهُ وَجَعَلْنَا لَهُ نُورًا   ’deki iki tenvin nun’durlar. 1334 eder ki, o aynı zamanda Said, Umumi Harbde maddi ve dehşetli bir mevtten harika bir tarzda kurtulması; felsefe ve gafletten gelen manevi ve şiddetli bir ölümden necat bulması ve Kur’an’ın ab-ı hayatı ile taze bir hayata girmesi tarihidir. Ve bu tevafuk manevî ve muvafakat-ı cifrîye delâlet derecesinde bir işarettir. Hem 

فَأَحْيَيْنَاهُ وَجَعَلْنَا لَهُ نُورًا يَمْشِي بِهِ فِي النَّاسِ   ’de tenvin nun ve şeddeli  nun iki nun ve   بِهِ    ’de telaffuz edilen () sayılmak cihetiyle 1294 eder ki, velâdetinin ve hayatının birinci senesidir. Demek bu cümle ile hayat-ı maddiyesine, evvelki cümle ile hayat-ı maneviyesine işaret eder. Elhasıl: Bu ayet, manasının müteaddid çok tabakalarından bir işarî tabakadan hem Risaletü’n-Nur’a, hem müellifine, hem bu ondördüncü asrın ibtidasına, hem ibtidasında Risaletü’n-Nur’un mebdeine remzen, belki işareten, belki delâleten bakar.

   İşte bu parçayı o ayetin bahsinde derc ile o sehiv izale olur.

   Aziz kardeşlerim, temadi eden tahribat-ı maneviye karşısında lillahilhamd gittikçe Risalet-ün Nur’un mucizane mukavemeti ve satveti ve kıymeti tezayüd ediyor. Dalâletin temel taşı ve nokta-i istinadı olan tabiat tağutunu

Hata Bildirim Formu
Sayfalar
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250251252253254255256257258259260261262263264265266267268269270271272273274275276277278279280281282283284285286287288289290291292293294295296297298299300301302303304305306307308309310311312313314315316317318319320321322323324325326327328329330331332333334335336337338339340341342343344345346347348349350351352353354355356357358359360
Fihrist
Lügat