Kitaplar
Barla Lahikası

   Ezcümle, İkinci Esasın Onuncu Medarında  وَمَا رَبُّكَ بِظَلَّامٍ لِّلْعَبِيدِ   bahsinde, “Zalim, facir, gaddar insanlar gayet refah, rahatla ömür geçiriyorlar.” Orada şu fıkra noksandır: “Mazlum, mütedeyyin, hüsn-ü hulk sahibi bazı insanlar gayet zahmet ve zilletle ömrünü geçiriyorlar.”

   Hem Otuz İkinci Sözün ahirindeki Münacat’ta  وَ اَنْتَ الْاَمٖينُ وَ اَنَا الْخَائِفُ   fıkrasından sonra                                                     وَ اَنْتَ الْجَوَّادُ وَ اَنَا الْمِسْكٖينُ وَ اَنْتَ الْمُجٖيبُ وَ اَنَا الدَّاعٖى   fıkraları noksandır. Hem o Sözün Birinci Mevkıfının ahirindeki Arabî şiirin   وَ تُنْشِدُ لِلْفَاطِرِ الْمَدَائِحَ الْمُبَهَّرَةَ * اَوْ فَتَحَتْ بِكَثْرَةٍ عُيُونُهَا الْمُبَصَّرَةَ  ’den sonra şu fıkra geliyor: 

 اَوْ فَتَحَتْ بِكَثْرَةٍ عُيُونُهَا الْمُبَصَّرَةَ لِتُنْظِرَ للِصَّانِعِ    الْعَجَائِبَ الْمُنَشَّرَةَ  

اَوْ زَيَّنَتْ لِعٖيدِهَا اَعْضَائَهَا الْمُخَضَّرَةَ  

   Hem o Sözün İkinci Mevkıfının İkinci Maksadının Hatimesindeki Haşir bahsinin ahirinde şöyle yazılmış: “Hikmet-i rabbaniye iktiza etmiş ise, onları yahut bazılarının dahi yapar.” Doğrusu şudur ki, “Hikmet-i rabbaniye iktiza etmiş ise haşir ve neşr-i insanî ile beraber umum onları dahi yapacak veyahut mühim bazılarını yapar.” Daha bunlar gibi manaya zarar verecek yanlışlar var, fakat azdır.

   Salisen: Bana bir hediye gönderdin; gayet ehemmiyetli bir kaidemi bozmak istersin. Ben demiyorum ki, “Kardeşim ve biraderzadem olan Abdülmecid ve Abdurrahman'dan kabul etmediğim gibi senden de kabul etmem.” Çünkü sen onlardan daha ileri ve ruhuma daha yakın olduğundan herkesin hediyesi reddedilse, seninki bir defaya mahsus olmak üzere reddedilmez. Fakat bu münasebetle o kaidemin sırrını söyleyeceğim. Şöyle ki:

   Eski Said minnet almazdı. Minnetin altına girmektense ölümü tercih ederdi. Çok zahmet ve meşakkat çektiği halde kaidesini bozmadı. Eski Said’in, senin bu biçare kardeşine irsiyet kalan şu hasleti ise, tezehhüd ve sun’î bir istiğna değil, belki dört-beş ciddî esbaba istinad eder.

   Birincisi: Ehl-i dalâlet, ehl-i ilmi, ilmi vasıta-i cer etmekle ittiham ediyorlar. “İlmi ve dini kendilerine medar-ı maişet yapıyorlar” deyip, insafsızcasına onlara hücum ediyorlar. Bunları fiilen tekzib lâzımdır.

Hata Bildirim Formu
Sayfalar
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250251252253254255256257258259260261262263264265266267268269270271272273274275276277278279280281282283284285286287288289290291292293294295296297298299300301302303304305306307308309310311312313314315316317318319320321322323324325326327328329330331332333334335336337338339340341342343344345346347348349350351352353354355356357358359360361362363364365366367368369370371372373374375376377378379380381382383384385386387388389390391392393394395396397398399400401402403404405406407408409410411412413414415416417418419420421422423424425426427428429430431432433434435436437438439440441
Fihrist
Lügat