Kitaplar
Barla Lahikası

altıbin altıyüz altmışaltı sene kadar, küre-i arzda hükmü cereyan edeceğine işaret ettiğine dair sualinize, o vakit zihnim başka yere müteveccih olduğu için, izahlı bir cevap veremedim. Sonra bana ihtar edildi ki, Âsım’ın suali ehemmiyetlidir, cevap ver. Ben de ihtara binaen, iki esaslı bir parça izah edeceğim:

   Birinci Esas: Nasıl ki nur-u Muhammedî (aleyhissalâtü vesselâm) ve hakikat-ı Ahmediye, divan-ı nübüvvetin hem fatihası, hem hatimesidir. Bütün enbiya onun asl-ı nur’undan istifaza ve hakikat-ı dininin neşrinde onun muinleri ve vekilleri hükmünde oldukları ve nur-u Ahmedî (a.s.m.) cebhe-i Âdem’den, tâ zat-ı mübarekine müteselsilen tezahür edip neşr-i nur ederek, intikal ede ede tâ etemle kendinden cilveger olmuş.

   Hem mahiyet-i kudsiyet-i Ahmediye, Risale-i Miracda isbat edildiği gibi, şu şecere-i kâinatın hem çekirdek-i aslîsi, hem en ahir ve en mükemmel meyvesi olduğu gibi, öyle de hakikat-ı Kur’aniye zaman-ı Âdem’den şimdiye kadar, hakikat-ı Muhammediye ile (a.s.m.) beraber, müteselsilen enbiyaların suhuf ve kütüblerinde nurlarını neşrederek, gele gele tâ nüsha-i kübrası ve mazhar-ı etemmi olan Furkan-ı Azîmüşşan suretinde cilveger olmuştur.

   Bütün enbiyanın usul-ü edyanları ve esas-ı şeriatları, hulâsa-i kitabları Kur’an’da olduğunu, ehl-i tedkik ve ehl-i hakikat ittifak etmişlerdir. Bu sırra binaen zaman-ı fetret mutlaka ihraç edildikten sonra, rivayet-i meşhure ile zaman-ı Âdem’den kıyamete kadar, eyyam-ı şer’iye ile tabir edilen yedibin seneden, altıbin altıyüz altmışaltı senesine kadar, din-i İslâmın sırrını neşr eden hakikat-ı Kur’aniye, küre-i arzda ayrı ayrı perdeler altında neşr-i envar ettiğini, âyatın adedi işaret ediyor demektir.

   İkinci Esas: Malumdur ki, küre-i arz’ın mihveri üstündeki hareketi ile gece gündüz; ve senevîsindeki hareketi ile seneler hasıl oluyor. Güneşle beraber her bir seyyarenin, belki sevabitinin ve Şemsü’ş-şümusun dahi, her birinin mihveri üstünde eyyamı gösteren bir hareketi ve medarı üzerinde deveranı dahi, seneleri gösteriyor. Hâlik-ı arz ve semavatın hitabat-ı ezeliyesinde, o eyyam ve seneler dahi, bazı makamlarda irade olunduğuna delil, Furkan-ı Hakîmde:

Hata Bildirim Formu
Sayfalar
123456789101112131415161718192021222324252627282930313233343536373839404142434445464748495051525354555657585960616263646566676869707172737475767778798081828384858687888990919293949596979899100101102103104105106107108109110111112113114115116117118119120121122123124125126127128129130131132133134135136137138139140141142143144145146147148149150151152153154155156157158159160161162163164165166167168169170171172173174175176177178179180181182183184185186187188189190191192193194195196197198199200201202203204205206207208209210211212213214215216217218219220221222223224225226227228229230231232233234235236237238239240241242243244245246247248249250251252253254255256257258259260261262263264265266267268269270271272273274275276277278279280281282283284285286287288289290291292293294295296297298299300301302303304305306307308309310311312313314315316317318319320321322323324325326327328329330331332333334335336337338339340341342343344345346347348349350351352353354355356357358359360361362363364365366367368369370371372373374375376377378379380381382383384385386387388389390391392393394395396397398399400401402403404405406407408409410411412413414415416417418419420421422423424425426427428429430431432433434435436437438439440441
Fihrist
Lügat